Οι συνθήκες έκτακτων αναγκών λόγω του Covid-19 έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους απατεώνες του διαδικτύου. Εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών για να εξαπατούν και να υποκλέπτουν ευαίσθητα στοιχεία ή κωδικούς με email, SMS, μηνύματα στα κοινωνικά μέσα κι άλλα τεχνάσματα phishing.
Οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν εάν ένας συνδρομητής έχει πέσει θύμα απάτης. Για τον λόγο αυτό εδώ θα βρείτε μερικές βασικές οδηγίες προκειμένου να προστατευτείτε:
- Πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα μηνύματα που λαμβάνετε. Να ελέγχετε την πραγματική διεύθυνση email του αποστολέα. Τα ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη αλλά και οι ανακρίβειες ίσως είναι ένδειξη πιθανής απάτης.
- Μην ανοίγετε υπερσυνδέσμους (link) που βρίσκονται σε email ή SMS από μη αξιόπιστους ή άγνωστους αποστολείς.
- Μην κάνετε παραγγελίες από site που βρίσκετε σε email με άγνωστο αποστολέα. Θα πρέπει να είστε σίγουροι για την ταυτότητα του εμπόρου προκειμένου να καταχωρίσετε τα προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας.
- Ελέγξτε ότι η σελίδα στην οποία συμπληρώνετε ευαίσθητα δεδομένα σας (π.χ. προσωπικά δεδομένα ειδικών κατηγοριών) βρίσκεται σε ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον π.χ. είναι https και έχει πιστοποιητικό ασφαλείας.
- Εάν κάποιος σάς καλεί από άγνωστο αριθμό και ισχυρίζεται ότι είναι από μεγάλη εταιρεία λογισμικού, χωρίς εσείς να έχετε δηλώσει κάποια βλάβη, διακόψτε την κλήση.
- Να εμπιστεύεστε μόνο τον τεχνικό σας. Ακόμη και τότε όμως, πριν του δώσετε τον υπολογιστή σας για επισκευή, αντιγράψτε τα προσωπικά αρχεία και τις φωτογραφίες σας και επαναφέρετε τη συσκευή στις εργοστασιακές της ρυθμίσεις.
Για την ενημέρωσή σας, να εμπιστεύεστε μόνο επίσημους φορείς.