Τα βασικά για τον τελικό έλεγχο του e-shop
- Τεχνικός έλεγχος πλατφόρμας: Πώς και από ποιους γίνεται ο τεχνικός έλεγχος του e-shop πριν το λανσάρισμα.
- Δοκιμαστική χρήση e-shop: Τι να ζητήσετε από δικούς σας ανθρώπους να ελέγξουν για εσάς στο e-shop σας.
- Επιλογή συσκευασιών αποστολής: Πώς αντανακλούν την ταυτότητα της επιχείρησής σας και σας βοηθούν να κερδίζετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας.
Η άρτια τεχνική λειτουργία του e-shop σας είναι προϋπόθεση για το λανσάρισμά του. Πρέπει να ελεγχθεί από τον συνεργάτη σας και εσάς.
Έλεγχος περιεχομένου, λειτουργιών και εμπειρίας χρήστη
Πριν σας παραδώσει τελικό e-shop, η εταιρεία που έχει αναλάβει την υλοποίησή του πρέπει να πραγματοποιήσει ορισμένους ελέγχους. Με βάση προκαθορισμένα σενάρια, επιβεβαιώνει ότι όλα είναι όπως πρέπει:
- Το περιεχόμενο.
- Οι λειτουργίες της πλατφόρμας.
- Η συνολική εμπειρία που προσφέρετε στον χρήστη.
Σε κάθε συσκευή, λειτουργικό σύστημα και browser
Οι έλεγχοι πρέπει να πραγματοποιηθούν σε κάθε περιβάλλον που εμφανίζεται το e-shop σας:
- Σε όλα τα είδη συσκευών: υπολογιστές (desktop), tablet και κινητά.
- Σε όλα τα λειτουργικά συστήματα: Windows, Android και iOS, σε κάθε είδος συσκευής όπου αυτά υποστηρίζονται.
- Σε όλους τους περιηγητές ιστοσελίδων (browser): Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer και Safari, σε κάθε είδος λειτουργικού συστήματος όπου αυτοί υποστηρίζονται.
Πρώτη χρήση από δικούς σας ανθρώπους
Αφού η συνεργαζόμενη εταιρεία κάνει τους τελικούς ελέγχους και σας παραδώσει την πλατφόρμα του e-shop σας, είναι η στιγμή να βεβαιωθείτε και εσείς ότι όλα είναι όπως τα περιμένατε.
Μπορείτε να ζητήσετε από δικούς σας ανθρώπους να δοκιμάσουν ορισμένες ενέργειες στην καινούρια πλατφόρμα, τις οποίες θα έκανε οποιοσδήποτε χρήστης του e-shop σας:
- Πλοήγηση μέσα από τα φίλτρα και τις κατηγορίες του e-shop
- Εγγραφή στο e-shop
- Αναζήτηση προϊόντος
- Αγορά προϊόντος
Εντοπισμός και επίλυση προβλημάτων
Η δοκιμή του e-shop από δικούς σας ανθρώπους είναι χρήσιμη, διότι γίνεται ένας επιπλέον έλεγχος της λειτουργίας του από άτομα που ενδεχομένως να μην έχουν τις τεχνικές γνώσεις που έχει ένας προγραμματιστής ή ένας web designer.
Έτσι, είναι σε θέση να εντοπίσουν προβλήματα τα οποία θα συναντούσε ένας απλός χρήστης.
Εάν το ίδιο πρόβλημα αναφερθεί από περισσότερους χρήστες, καλό είναι να ζητήσετε από την εταιρεία που υλοποίησε το e-shop να το διορθώσει.
1. Συγκεντρώστε πιθανά σενάρια περιήγησης για έλεγχο
Καταγράψτε σε μια λίστα (ή ζητήστε από την εταιρεία που ανέπτυξε το e-shop σας ή από εξειδικευμένο σύμβουλο) τις πιο πιθανές ενέργειες και περιηγήσεις που θα έκανε ένας πελάτης στο e-shop σας.
Φροντίστε να καταγράψετε τουλάχιστον 15 σενάρια, όπως «πελάτης κάνει εγγραφή, βρίσκει προϊόντα μέσω της αναζήτησης και ολοκληρώνει αγορά» ή «πελάτης αλλάζει τα στοιχεία επικοινωνίας του στην καρτέλα του».
2. Ζητήστε από τον συνεργάτη σας να ελέγξει τα σενάρια
Ζητήστε από την εταιρεία που ανέπτυξε το e-shop να «τρέξει» αυτά τα σενάρια σαν πελάτες και να εντοπίσει και να διορθώσει πιθανά προβλήματα (bugs).
3. Αναζητήστε οι ίδιοι τυχόν προβλήματα
Αφού διορθωθούν όλα τα προβλήματα, πραγματοποιείστε και εσείς έλεγχο με τη βοήθεια των συνεργατών σας στα ίδια σενάρια για να εντοπίσετε επιπλέον προβλήματα που δεν βρήκε η εταιρεία.
Εάν βρείτε, ζητήστε τους να τα διορθώσουν.
4. Κάντε δοκιμαστική χρήση με δικούς σας ανθρώπους
Ζητήστε από οικογένεια και φίλους να πραγματοποιήσουν και εκείνοι μερικές παραγγελίες, για να εντοπιστούν άλλα προβλήματα και να σας πουν τις γενικότερες εντυπώσεις τους πριν το λανσάρισμα.
Εικόνα των εταιρικών αξιών σας
Η συσκευασία σας είναι σημαντική για την εικόνα του e-shop σας, καθώς αποτελεί προέκταση της εταιρικής ταυτότητάς σας από τον ηλεκτρονικό κόσμο στον φυσικό.
Συνεπώς, η συσκευασία πρέπει να αποτυπώνει τις αξίες σας, ώστε να υπάρχει συνοχή σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του χρήστη που κάνει παραγγελίες από το e-shop σας.
Πρακτικές για να γίνετε πιο αναγνωρίσιμοι
Για την επιλογή της συσκευασίας σας είναι καλό να εφαρμόζετε πρακτικές που θα σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.
Προσπαθήστε να κάνετε όσο το δυνατόν πιο προσωπικές (personalised) τις ενέργειες και το περιεχόμενό σας, για να δείχνετε ότι η εμπειρία που προσφέρετε είναι μοναδική για κάθε πελάτη του e-shop σας.
Με τέτοιες ενέργειες προς τους πελάτες σας μπορείτε να αυξήσετε την πιστότητά τους (loyalty), δηλαδή την πιθανότητα να επιστρέφουν στο δικό σας e-shop για να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Για να κάνετε το e-shop σας πιο αναγνωρίσιμο, δώστε ευκαιρίες δημιουργίας περιεχομένου με τη συσκευασία αποστολής σας στους χρήστες σας, οι οποίοι μετά θα μοιράζονται αυτό το περιεχόμενο στα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Βρείτε πάνω από 1.000 ιδέες για συσκευασίες ηλεκτρονικού εμπορίου και εμπνευστείτε για τη δική σας.
- TestMonitor: Σας βοηθά να οργανώσετε τον τεχνικό έλεγχο του e-shop σας, να στήσετε τα σενάρια πλοήγησης και να καταγράψετε τα προβλήματα που εντοπίζετε.
- Pingdom: Σας βοηθά να μετρήσετε δωρεάν την ταχύτητα φόρτωσης του e-shop σας. Με μια μηνιαία χρέωση μπορείτε να παρακολουθείτε και άλλες τεχνικες λειτουργίες.
- Lighthouse: Δωρεάν εργαλείο της Google που σας δίνει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσετε την ποιότητα των σελίδων του e-shop σας. Σας επιτρέπει να κάνετε μια σειρά ελέγχων που αφορούν την ταχύτητα, την επίδοση και τη συνολική εμπειρία χρήστη.