Τα βασικά για την παρακολούθηση του ανταγωνισμού
- Τεχνικές παρακολούθησης ανταγωνισμού: Με ποιες ενέργειες μπορείτε να ελέγχετε τους ανταγωνιστές σας ως προς τις τακτικές προώθησης που ακολουθούν.
- Εργαλεία παρακολούθησης ανταγωνισμού: Ποια εργαλεία μπορείτε να χρησιμοποιείτε για να έχετε καθημερινή εικόνα για τις ενέργειες του ανταγωνισμού.
Έλεγχος blog και social media
Μέσα από την παρακολούθηση των blog και των social media των ανταγωνιστών σας μπορείτε να ελέγχετε:
- Το περιεχόμενο που ανεβάζουν.
- Την επικοινωνιακή στρατηγική που χρησιμοποιούν.
- Εάν χρησιμοποιούν influencer.
Είναι σημαντικό να έχετε υπόψη ότι μια επιτυχημένη στρατηγική ενός ανταγωνιστή δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα έχει αντίστοιχη επιτυχία και στη δική σας επιχείρηση.
Εγγραφή στα newsletter
Μπορείτε να εγγραφείτε στα newsletter των ανταγωνιστών σας και να παρακολουθείτε:
- Τα προϊόντα που προωθούν.
- Τα νέα προϊόντα που προσθέτουν στον κατάλογό τους.
- Τις τιμές που έχουν τα προϊόντα τους.
- Τις διάφορες προσφορές που κάνουν.
Για να κάνετε εγγραφή στα newsletter των ανταγωνιστών σας, καλό είναι να χρησιμοποιείτε το προσωπικό email σας και όχι το εταιρικό.
Λέξεις-κλειδιά για τις διαφημιστικές καμπάνιες
Για να γνωρίζετε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός για τις διαφημιστές καμπάνιες του στο Google, μπορείτε να χρησιμοποιείτε δωρεάν εργαλεία, όπως το SpyFu. Έτσι, μπορείτε να εξετάσετε εάν θα στοχεύσετε και εσείς στις ίδιες λέξεις για τις διαφημίσεις σας στο Google.
Εάν είστε διατεθειμένοι να πληρώνετε μηνιαία συνδρομή για εξειδικευμένα εργαλεία, μπορείτε να δοκιμάσετε το Ahrefs και το Raven tools.
Για περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες στα Google Ads, παρακολουθήστε το webinar λέξεις-κλειδιά για στόχευση στο Google.
Παραγγελίες κάθε μήνα
Για να έχετε μια εικόνα του όγκου των πωλήσεων του ανταγωνισμού, μπορείτε να ακολουθήσετε μια απλή διαδικασία:
- Κάντε 1 παραγγελία από ανταγωνιστή σας στις αρχές του μήνα.
- Κάντε 1 παραγγελία από τον ίδιο ανταγωνιστή στα τέλη του μήνα.
- Συγκρίνετε τους αριθμούς των παραστατικών από τις 2 παραγγελίες σας.
Μέσα από τη διαφορά ανάμεσα στον αρχικό και τον τελικό αριθμό, μπορείτε να υπολογίζετε πόσες παραγγελίες περίπου εξυπηρετεί ο ανταγωνιστής σας κάθε μήνα.
Παρακολούθηση αξιολογήσεων
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι λένε οι καταναλωτές για εσάς και τον ανταγωνισμό. Για να το πετύχετε αυτό, μπορείτε να παρακολουθείτε τις αξιολογήσεις των καταναλωτών:
- Σε διάφορες ιστοσελίδες, π.χ. Skroutz.
- Στη σελίδα των ανταγωνιστών σας στο Facebook.
- Μέσα από χρήσιμα εργαλεία, π.χ. Trustpilot.
Διερευνητικές αγορές
Με διερευνητικές αγορές (mystery shopping) από τους ανταγωνιστές σας μπορείτε να παρακολουθείτε όλα τα στάδια ταξιδιού ενός καταναλωτή, όπως:
- Διαδικασία αγοράς
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Συσκευασία αποστολής
- Πολιτική επιστροφών
SimilarWeb
Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το SimilarWeb ως εργαλείο για να ελέγχετε την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, π.χ.:
- Πόσοι χρήστες την επισκέπτονται.
- Πώς φτάνουν οι χρήστες σε αυτή, π.χ. από αναζήτηση στο Google (SEO), διαφήμιση στο Google ή στα social media, καμπάνιες email κ.ά.
Τα αποτελέσματα του εργαλείου μπορούν να σας δώσουν μια καλή εικόνα για την ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή σας. Ωστόσο, δεν είναι 100% πραγματικά, αφού οι περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν να μη δημοσιοποιούν στοιχεία για την επισκεψιμότητα του διαδικτυακού τόπου τους μέσα από τη διασύνδεση του SimilarWeb με τα Google Analytics.
Fanpage Karma
Το εργαλείο αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνεστε για τη στρατηγική που ακολουθεί ο ανταγωνισμός στο Facebook.
Το Fanpage Karma σάς δίνει αποτελέσματα για:
- Αναρτήσεις στο Facebook από τους ανταγωνιστές σας κάθε ημέρα.
- Μετρικές αξιολόγησης των αναρτήσεών τους.
SpyFu
Αξιοποιείτε το SpyFu ως εργαλείο για να μπορείτε να παρακολουθείτε τις καμπάνιες του ανταγωνισμού, π.χ.:
- Ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιεί στο Google.
- Τι ποσά δαπανά.
- Πόσο αποτελεσματικές είναι οι καμπάνιες.
Επιπλέον, με το SpyFu είστε σε θέση να παρακολουθείτε τα οργανικά αποτελέσματα (SEO) των ανταγωνιστών σας.
Trustpilot
Το Trustpilot είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα για όλους, στην οποία οι χρήστες μπορούν να γράφουν την κριτική τους για εταιρείες και οργανισμούς.
Με το Trustpilot είστε σε θέση να παρακολουθείτε τι γράφουν οι χρήστες τόσο για εσάς όσο και για τους ανταγωνιστές σας.
Versionista
Με το Versionista μπορείτε να παρακολουθείτε άμεσα τις αλλαγές που γίνονται στις ιστοσελίδες του ανταγωνισμού. Έτσι, έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε αποφάσεις και για τη δική σας στρατηγική.
1. Καταγράψτε τους κύριους ανταγωνιστές σας
Καταγράψτε ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας και δημιουργήστε έναν πίνακα που θα ανανεώνετε τακτικά με τα ευρήματά σας για τον καθέναν.
2. Δείτε ποιοι είναι πιο δραστήριοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το SimilarWeb για να ελέγξετε ποιοι ανταγωνιστές σας δραστηριοποιούνται πιο ενεργά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
3. Μάθετε ποιοι είναι πιο ενεργοί στο Facebook
Με το Fanpage Karma μπορείτε να μάθετε ποιοι ανταγωνιστές σας είναι πιο ενεργοί στο Facebook, ακόμη κι αν δεν έχουν e-shop.
4. Εγγραφείτε στις επικοινωνίες τους
Χρησιμοποιήστε ένα προσωπικό email σας, όχι το εταιρικό, για να κάνετε εγγραφή στις επικοινωνίες των ανταγωνιστών σας.
5. Δημιουργήστε πλάνο για τακτικό έλεγχο
Αξιοποιήστε τα εργαλεία και τις πρακτικές για περισσότερη έρευνα. Δημιουργήστε ένα πλάνο για να ελέγχετε τακτικά τον ανταγωνισμό σας – σε εβδομαδιαία βάση τουλάχιστον, και όχι μόνο όταν πέφτει κάτι στην αντίληψή σας.
- Google Trends: Για να εξερευνήσετε πόσο δημοφιλείς είναι οι αναζητήσεις στο Google με λέξεις-κλειδιά που αφορούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε εσείς και οι ανταγωνιστές σας.
- Facebook Ad Library: Για να βλέπετε πώς διαφημίζουν οι ανταγωνιστές σας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στο Facebook και το Instagram (μόνο στα Αγγλικά).
- Εργαλείο για την παρουσία του ανταγωνισμού στα social media: Για να παρακολουθείτε και να αναλύετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας στο διαδίκτυο και τα social media.
- Χρήσιμες συμβουλές για ανάλυση του ανταγωνισμού: Για να αναγνωρίζετε τους έμμεσους και άμεσους ανταγωνιστές σας (μόνο στα Αγγλικά).
- Οδηγίες για τη χρήση του SimilarWeb: Για να βλέπετε την κίνηση στα e-shop του ανταγωνισμού σας (μόνο στα Αγγλικά).
- Ειδικές οδηγίες για το backlink tracking: Για να μπορείτε να κάνετε ανάλυση των συνδέσμων των ανταγωνιστών σας (backlink tracking) (μόνο στα Αγγλικά, για προχωρημένους).