Συλλέξαμε και καταρρίπτουμε 3 από τους πιο ισχυρούς μύθους γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό:
Μύθος 1: «Αφού έχω website, δεν χρειάζομαι κάτι άλλο».
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν ταυτίζεται ούτε ολοκληρώνεται με τη δημιουργία του διαδικτυακού τόπου ή του e-shop της επιχείρησης. Είναι ένα ταξίδι συνεχών αλλαγών και πολλαπλών εξελίξεων.
Για να μετρά το επίπεδο ψηφιοποίησης μιας επιχείρησης, ο Δείκτης Ψηφιακής Έντασης (Digital Intensity Index - DII) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξετάζει πάνω από 10 ψηφιακές πρακτικές, όπως:
- Διαδραστικές λειτουργίες διαδικτυακού τόπου
- Παρουσία σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Ταχύτητα ευρυζωνικής σύνδεσης
- Εξειδίκευση ανθρώπινου δυναμικού
- Διαχείριση σχέσεων πελατών με συστήματα CRM
- Ηλεκτρονικό εμπόριο
Μια επιχείρηση που μετασχηματίζεται ψηφιακά αξιοποιεί όλο και περισσότερα πλεονεκτήματα που της προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες. Αυτά μπορούν να τη βοηθήσουν να είναι ανταγωνιστική, όχι μόνο στη χώρα όπου εδρεύει αλλά και στην παγκόσμια αγορά.
Στην Ελλάδα, παρά την εκτίμηση των ίδιων των επιχειρήσεων, λίγες είναι εκείνες που έχουν πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιοποίησης. Σύμφωνα με τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index – DESI), η χώρας μας κατατάσσεται 27η σε σύνολο 28 κρατών μελών της ΕΕ.
Δείτε ποια είναι:
- Η στάση των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στον ψηφιακό μετασχηματισμό στην έρευνα που πραγματοποίησε η Eurobank σε 624 ελληνικές επιχειρήσεις.
- Η στρατηγική της Ελλάδας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας και οικονομίας, όπως την περιγράφει η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μύθος 2: «Είναι εμπορικό τρικ των εταιρειών τεχνολογίας».
Το επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος, την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης της επιχείρησης. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις φαίνεται να έχουν σαφές πλεονέκτημα σε αυτό, επειδή διαθέτουν μεγαλύτερο προϋπολογισμό για σύγχρονες υποδομές, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση των ανθρώπων τους.
Ωστόσο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσφέρει πλεονεκτήματα σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν, τον κύκλο εργασιών τους ή τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Για παράδειγμα:
- Εάν παρακολουθούν τη δραστηριότητα και την εμπειρία των πελατών τους, κατανοούν καλύτερα τις ανάγκες τους και προσαρμόζουν τις παροχές τους σε αυτές.
- Με τη συλλογή ψηφιακών δεδομένων από τους πελάτες τους μπορούν να βελτιώνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός όμως χρειάζεται ψηφιακές υποδομές και δεξιότητες και γνώσεις.
Με τη νέα πρωτοβουλία της η Eurobank βοηθά επαγγελματίες και επιχειρηματίες στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τους δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιούν την εμπειρία, τις γνώσεις, τα εργαλεία και το συνολικό οικοσύστημά της για να αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Δείτε πώς βοηθάμε τις ελληνικές επιχειρήσεις στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους με το Digital Academy for Business.
Μύθος 3: «Έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία».
Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά μόνο την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και προηγμένων υποδομών. Πράγματι, η τεχνολογία είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, αλλά όχι ο μοναδικός.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησης, διαμορφώνει την κουλτούρα της και αναβαθμίζει την εμπειρία των πελατών αλλά και των ανθρώπων της.
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις που προχωρούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους αξιοποιούν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες αλλά και:
- Επανασχεδιάζουν τους στόχους τους.
- Απλοποιούν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν και αλληλεπιδρούν οι εργαζόμενοί τους.
- Βελτιώνουν και διευρύνουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.
- Αναβαθμίζουν τη διαχείριση των δεδομένων τους.
- Περιορίζουν την έκθεσή τους σε επιθέσεις χάκερ ή άλλους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Δείτε αναλυτικά τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός και ποιες νέες ευκαιρίες προσφέρει στις επιχειρήσεις.