Απαντάμε στις ερωτήσεις σας σχετικά με την επικαιροποίηση στοιχείων. Διαβάστε γιατί η Eurobank είναι υποχρεωμένη να τηρεί πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία για τους πελάτες της, σύμφωνα με τη νομοθεσία, και τι σημαίνει αυτό για εσάς.
Γιατί χρειάζεται τώρα επικαιροποίηση;
Η Eurobank βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης των προσωπικών στοιχείων και δικαιολογητικών των πελατών της που τηρεί στα ηλεκτρονικά και φυσικά αρχεία της, ώστε να διασφαλίσει την ορθότητα και πληρότητά τους.
Η διαδικασία αυτή είναι υποχρεωτική για όλες τις τράπεζες και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς με βάση τις νομικές και κανονιστικές υποχρεώσεις τους, όπως προκύπτουν από το ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει τεθεί με τον Ν.4557/2018 και την Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.
Είναι υποχρεωτικό να δώσω τα στοιχεία που μου ζητούν;
Ναι. Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να μην πραγματοποιούν συναλλαγές εάν προηγουμένως δεν έχουν πιστοποιήσει και επαληθεύσει την ταυτότητα του πελάτη.
Η υποχρέωση αυτή προκύπτει από την εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου που καθιερώθηκε με τον Ν.4557/2018 και τη σχετική Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με όσα ισχύουν τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και διεθνώς.
Η Eurobank, όπως όλες οι τράπεζες, είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει τις επιταγές της ισχύουσας νομοθεσίας. Γι’ αυτό σας ζητάμε στοιχεία σας τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της τραπεζικής σχέσης μας π.χ. όταν θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή ή να ξεκινήσετε την τραπεζική σχέση σας μαζί μας.
Ποια στοιχεία μου τηρεί η τράπεζα;
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η Eurobank, όπως όλες οι ελληνικές τράπεζες, οφείλει να τηρεί στοιχεία ταυτοποίησης κάθε πελάτη της. Ενδεικτικά:
Όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ, εισόδημα, διεύθυνση κατοικίας/εργασίας, επάγγελμα, τηλέφωνα επικοινωνίας κατοικίας και εργασίας.
Τα στοιχεία αυτά πρέπει να πιστοποιούνται με τα σχετικά δικαιολογητικά που προσκομίζει ή ανεβάζει ο πελάτης μέσα από το e-Banking. Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του online ή σε κατάστημα χωρίς δικαιολογητικά μέσα από την υπηρεσία eGov KYC.
Τα στοιχεία και τα σχετικά δικαιολογητικά κάθε πελάτη πρέπει να είναι πλήρη και ορθά, ώστε να προστατεύονται τα έννομα συμφέροντα των πελατών και να διασφαλίζεται το τραπεζικό σύστημα και οι συναλλαγές που διενεργούν οι πελάτες μέσα από αυτό.
Δείτε αναλυτικά ποια στοιχεία σας είναι απαραίτητα και ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την επικαιροποίηση στοιχείων.
Πότε είναι ορθά και πλήρη τα στοιχεία μου;
Πλήρη θεωρούμε τα στοιχεία σας όταν στα αρχεία μας τηρούνται όλα τα απαιτούμενα στοιχεία που οφείλουμε να έχουμε και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν, όπως ορίζονται από τη νομοθεσία.
Ορθά θεωρούμε τα στοιχεία σας όταν τα στοιχεία που τηρούνται στα αρχεία μας και τα δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν είναι σωστά, αληθή, ακριβή και σε ισχύ.
Δείτε πώς μπορείτε να μάθετε εάν λείπουν στοιχεία ή δικαιολογητικά σας.
Λείπουν στοιχεία ή δικαιολογητικά μου; Πού μπορώ να το μάθω;
Μέσα από το e-Banking
Από το κεντρικό μενού επιλέγετε Το προφίλ μου.
Στην οθόνη σας εμφανίζονται τα στοιχεία σας. Δίπλα σε κάθε στοιχείο σας που χρειάζεται επικαιροποίηση βλέπετε μια ένδειξη:
Για λόγους ασφαλείας, κάποιοι χαρακτήρες είναι κρυμμένοι. Για να δείτε τα στοιχεία σας πλήρη, επιλέγετε:
> Προβολή στοιχείων & επεξεργασία
Επιλέγετε ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ στην ειδοποίηση που λαμβάνετε στο κινητό σας (push notification) ή συμπληρώνετε τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε με SMS. Αμέσως, εμφανίζονται πλέον όλοι οι χαρακτήρες στα στοιχεία σας.
Μπορείτε να καταχωρίσετε ή να αλλάξετε το email σας που αναγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο.
Τηλεφωνικά 24 ώρες το 24ωρο
Τηλεφωνήστε στο EuroPhone Banking:
- 2109555000
Εάν είστε πελάτης Personal Banking, τηλεφωνήστε στο EuroPhone Personal Banking:
- 2109555111
Σας ενημερώνουμε εάν τα στοιχεία σας είναι ελλιπή ή μη επικαιροποιημένα και ποια δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσετε για να τα ενημερώσετε ή να τα επικαιροποιήσετε.
Στα καταστήματά μας
Εναλλακτικά, για να σας ενημερώσουμε, ελάτε σε ένα κατάστημά μας.
Εάν είστε πελάτης Personal Banking, μιλήστε με τον Personal Banker σας στο κατάστημα που σας εξυπηρετεί.
Έχω ήδη προσκομίσει τα δικαιολογητικά που μου αναφέρουν. Γιατί θέλουν επικαιροποίηση;
Τα συστήματά μας δείχνουν ότι αυτά τα δικαιολογητικά λείπουν από τα αρχεία μας. Ενδεικτικά, αυτό μπορεί να συμβαίνει εάν τα είχατε προσκομίσει παλιότερα, αλλά πλέον δεν είναι σε ισχύ ή δεν είναι ακριβή, π.χ. τα δικαιολογητικά για την επαγγελματική διεύθυνσή σας, εάν έχετε αλλάξει δουλειά.
Για να είναι τα στοιχεία σας πλήρη και ορθά, ελάτε σε ένα κατάστημά μας με την ταυτότητά σας, το διαβατήριό σας (εφόσον είναι σε ισχύ) ή άλλο έγγραφο ταυτοποίησης και προσκομίστε τα σχετικά δικαιολογητικά που σας αναφέρουμε ότι χρειάζονται επικαιροποίηση.
Εάν δεν θέλετε να πάτε σε κατάστημα, μπορείτε να ανεβάσετε τα απαραίτητα έγγραφα μέσα από το e-Banking σας. Συνδεθείτε στο e-Banking, δείτε ποια έγγραφα είναι απαραίτητα και ολοκληρώστε online τη διαδικασία.
Εναλλακτικά, μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας online χωρίς δικαιολογητικά μέσα από την υπηρεσία eGov KYC.
Πώς επικαιροποιώ τα στοιχεία μου;
Μέσα από το e-Banking:
- Kάνετε επικαιροποίηση στοιχείων online μέσα από την εφαρμογή eGov KYC χωρίς δικαιολογητικά.
- Ανεβάζετε τα απαραίτητα έγγραφα επικαιροποίησης με ηλεκτρονική μεταφόρτωση εγγράφων (upload). Δεν μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία ταυτοποίησής σας.
Αρκεί να είστε κάτοικος Ελλάδας.
Εναλλακτικά, ελάτε με ραντεβού σε ένα κατάστημά μας με τους κωδικούς σας TAXISnet για να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας. Μας δίνετε τις απαραίτητες πληροφορίες για τα στοιχεία σας που έχουν αλλάξει ή είναι ελλιπή και προσκομίζετε τα σχετικά δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν.
Μέχρι πότε πρέπει να επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου;
Εάν εντοπίσουμε ελλείψεις στα στοιχεία σας, θα λάβετε ενημέρωση για το χρονικό διάστημα που θα έχετε στη διάθεσή σας για να τα επικαιροποιήσετε.
Για την Eurobank, όπως και όλες τις τράπεζες, η επικαιροποίηση των στοιχείων των πελατών είναι μια υποχρεωτική και συνεχής διαδικασία.
Κι αν λείπω εκτός Ελλάδας, μπορεί κάποιος άλλος να επικαιροποιήσει τα στοιχεία μου;
Όχι. Ωστόσο, μπορείτε να κάνετε επικαιροποίηση στοιχείων από όπου κι αν βρίσκεστε μέσα από το e-Banking:
- Με ηλεκτρονική μεταφόρτωση εγγράφων (upload). Δεν μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία ταυτοποίησής σας.
- Χωρίς δικαιολογητικά μέσα από την εφαρμογή eGov KYC.
Κι αν δεν επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου;
Εάν τα στοιχεία σας είναι ελλιπή ή μη επικαιροποιημένα, δεν μπορείτε να κάνετε καμία συναλλαγή με την Eurobank.
Τις απαγορεύσεις αυτές υπαγορεύει το ρυθμιστικό πλαίσιο που υποχρεώνει την Eurobank, όπως όλες τις ελληνικές τράπεζες, να μην προβαίνει σε συναλλαγές εάν δεν έχει πιστοποιήσει και επαληθεύσει την ταυτότητα και τα στοιχεία του πελάτη.