Τα βασικά για το LinkedIn
- Γιατί να δημιουργήσετε σελίδα στο LinkedIn: Πώς το LinkedIn μπορεί να ενισχύσει την προβολή μιας επιχείρησης. Πώς βοηθά τη δικτύωση με επαγγελματίες και επιχειρήσεις ανά τον κόσμο.
- Εξέλιξη του LinkedIn: Πώς ξεκίνησε το LinkedIn και πώς εξελίχθηκε σε απαραίτητο εργαλείο για τις επιχειρήσεις.
- Προφίλ χρηστών του LinkedIn: Πόσοι και ποιοι είναι οι χρήστες του LinkedIn στην Ελλάδα και σε παγκόσμιο επίπεδο.
- Λειτουργίες του LinkedIn: Τι μπορείτε να κάνετε στο LinkedIn και πώς θα μπορούσε να ενισχύσει την ψηφιακή εικόνα της επιχείρησής σας.
- Διαφήμιση στο LinkedIn: Πώς να προβάλετε και να διαφημίσετε την επιχείρησή σας στο LinkedIn.
Διαβάστε εδώ όλο το περιεχόμενο που ακούγεται στο webinar LinkedIn. Μπορείτε επίσης να το αποθηκεύσετε.
Κατεβάστε το transcript του webinar LinkedIn. (71 KB)
- Σας καλωσορίζουμε στη νέα πρωτοβουλία της Eurobank για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
- Σε αυτό το βίντεο για τη νέα ψηφιακή εποχή παρουσιάζουμε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn.
- Το LinkedIn ιδρύθηκε το 2002, ενώ επίσημα λανσαρίστηκε το 2003. Έναν χρόνο μετά μετρούσε 1 εκατ. χρήστες.
- Ωστόσο, ο Μάρτιος του 2006 ήταν ο πρώτος επικερδής μήνας από την αρχή λειτουργίας του. Το 2008 κυκλοφόρησε ως εφαρμογή κινητού και ξεκίνησε η στοχευμένη διαφήμιση.
- Τo 2010 μετέφερε τα κεντρικά του γραφεία στο Δουβλίνο και το 2012 αντιμετώπισε την πρώτη απόπειρα hacking στους λογαριασμούς του.
- Το 2015 έδωσε τη δυνατότητα ανάλυσης δεδομένων και μια νέα έκδοση εφαρμογής κινητού (mobile app). Τέλος, το 2016 ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά λόγω της εξαγοράς του από τη Microsoft έναντι 26,2 δισ. δολαρίων, ενώ το 2018 έκλεισε με βάση χρηστών τα 590 εκατομμύρια.
- Το LinkedIn δημιουργήθηκε με σκοπό
- τη δικτύωση επαγγελματιών ανά τον κόσμο ώστε να γίνουν πιο παραγωγικοί και κατ’ επέκταση πιο επιτυχημένοι.
- Στην Ελλάδα 1,5 εκατ. χρήστες διατηρούν λογαριασμό στο LinkedIn και το επισκέπτονται κυρίως μέσω desktοp.
- Η ελληνική βάση χρηστών περιλαμβάνει κυρίως entry-level υποψηφίους, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών εταιρειών που έχουν παρουσία στο LinkedIn είναι πολύ μεγάλες εταιρείες με πάνω από 10 χιλιάδες εργαζομένους. Το ίδιο ισχύει σε παγκόσμιο επίπεδο.
- Για την Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, κυρίαρχη λειτουργία είναι η ανάπτυξη επιχειρήσεων στον κλάδο της πληροφορικής (IT), που περιλαμβάνει κυρίως υπεύθυνους δικτύων και ανάπτυξη τεχνολογιών σύνδεσης, ενώ ως ειδικότητα επικρατούν οι πωλήσεις.
- Τέλος, το περιεχόμενο του LinkedIn αφορά κυρίως θέματα κουλτούρας και οικονομίας.
- Το LinkedIn, ενώ ξεκίνησε ως μέσο με σκοπό τη δικτύωση και την επικοινωνία, εξελίχτηκε σε πλατφόρμα δημιουργίας και κατανάλωσης περιεχομένου. Οι χρήστες δεν επισκέπτονται πλέον το LinkedIn τόσο για να αναρτήσουν το βιογραφικό τους και να βρουν δουλειά, αλλά για να αναπτυχθούν επαγγελματικά. Αυτό καθορίζει τελικά και το περιεχόμενο της πλατφόρμας. Όπως βλέπουμε, ακόμα και το interface άλλαξε πολύ και έγινε πιο user friendly τα τελευταία χρόνια.
- Το business model του LinkedIn αποτελείται από 3 στοιχεία για τα μέλη του:
- Να είναι συνδεδεμένα και ενημερωμένα.
- Να επωφελούνται για την επαγγελματική τους ανέλιξη.
- Να δουλεύουν με πιο έξυπνο τρόπο μέσω του περιεχομένου που καταναλώνουν. - Mε βάση αυτά τα στοιχεία, ουσιαστικά όλα τα μέλη έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με executive-level επαγγελματίες από όλον τον κόσμο. Αυτή η δυνατότητα δεν υπήρχε προηγουμένως.
- Μερικά από τα χαρακτηριστικά του που διακρίνουν το LinkedIn από τα υπόλοιπα δίκτυα είναι καταρχάς η νοοτροπία της πλατφόρμας. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και τα θέματα που επικρατούν αφορούν recruiting, web marketing κι άλλα αντίστοιχα που εφάπτονται στο επαγγελματικό προφίλ των μελών.
- Η πιο συχνή λέξη που συναντά κανείς στα προφίλ χρηστών είναι η λέξη motivated.
- Επίσης, τα μέλη συχνά αναζητούν εκεί πληροφορίες και γνώση. Βρίσκουν:
- νέα από τον επαγγελματικό τους κλάδο,
- περιεχόμενο που τους αφορά από ειδικούς και influencers,
- recommendations και insights συναδέλφων, καθώς και
- μίνι εκπαιδεύσεις μέσα από το ειδικό section της πλατφόρμας. - Τέλος, τα νούμερα αποδεικνύουν την αλλαγή του δικτύου σχετικά με την κατανάλωση περιεχομένου. Όπως βλέπουμε, πραγματοποιούνται 9 δισ. προβολές περιεχομένου ανά εβδομάδα, ενώ στο newsfeed οι αναρτήσεις περιεχομένου είναι 15 φορές περισσότερες σε σχέση με τις αναρτήσεις για θέσεις εργασίας. Το 57% των χρηστών επισκέπτεται το LinkedIn μέσω κινητού, ποσοστό που ανεβαίνει. Και, τέλος, ξοδεύουν εκεί 45 λεπτά τον μήνα.
- Τελευταίο χαρακτηριστικό της πλατφόρμας είναι οι διαφημίσεις. Το LinkedIn δίνει τη δυνατότητα στόχευσης high-level επαγγελματιών μέσω 6 τύπων διαφήμισης:
- Display
- Φόρμες
- Διαφημίσεις κειμένου
- Δυναμικές διαφημίσεις
- Private μηνύματα σε χρήστες
- Διαφημίσεις με πληρωμένο περιεχόμενο - Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, πρόκειται για μια πλατφόρμα που λειτουργεί σαν ένα pool business intelligence δεδομένων. Κι αυτό το χαρακτηριστικό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της.
- Σε αυτό το pool δεδομένων γίνεται επεξεργασία από top-level analytics που έχει αναπτύξει η τεχνική ομάδα του LinkedIn. Από την επεξεργασία αυτή τα δεδομένα φτάνουν να τροφοδοτούν σχεδόν όλες τις λειτουργίες του LinkedIn, από τις κοινές επαφές και συστάσεις (recommendations) των μελών μέχρι την καταγραφή των μελών που επισκέπτονται το προφίλ ενός χρήστη και των θέσεων εργασίας που θα τον ενδιέφεραν.
Για πρώτη φορά λοιπόν, ένα δίκτυο δίνει τη δύναμη της πληροφορίας και της γνώσης σε όλους τους οργανισμούς προκειμένου να ανοίξουν έναν ουσιαστικό διάλογο με όλους τους επαγγελματίες παγκοσμίως. - Εμπλουτίστε τις ψηφιακές γνώσεις σας με όλο το υλικό μας και αποκτήστε τη δυνατότητα να εξελίξτε την επιχείρησή σας.
Δείτε ποια διαδικασία μπορείτε να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε τη σελίδα της επιχείρησής σας στο LinkedIn.
- Συνδεθείτε στον προσωπικό λογαριασμό σας στο LinkedIn.
- Επιλέξτε το εικονίδιο Work στην κεντρική σελίδα, στην πάνω δεξιά γωνία.
- Επιλέξτε Δημιουργία εταιρικής σελίδας (Create a company page).
- Επιλέξτε τον τύπο της σελίδας που σας ενδιαφέρει.
- Συμπληρώστε τα πεδία με τις απαραίτητες πληροφορίες, π.χ. όνομα σελίδας, στοιχεία επιχείρησης, επιθυμητό URL επιχείρησης κ.λπ.
Πρέπει να συμπληρώσετε τα πεδία με *.
Το URL της σελίδας της επιχείρησής σας:
- Θα ακολουθεί τον κανόνα που εφαρμόζει το LinkedIn: linkedin.com/company/ΟΝΟΜΑ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.
- Πρέπει να είναι μοναδικό και να μην ταυτίζεται με άλλη σελίδα.
- Πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 1 μη αριθμητικό χαρακτήρα.
- Μπορεί να περιλαμβάνει πεζά γράμματα, αριθμούς, παύλες (όχι συνεχόμενες, όχι στο τέλος), καθώς και χαρακτήρες σε κινεζικό, ιαπωνικό και κορεατικό Unicode. - Επιβεβαιώστε ότι εκπροσωπείτε την επιχείρηση για τη δημιουργία προφίλ της στο LinkedIn.
Πρέπει να επιβεβαιώσετε το email που χρησιμοποιείτε για να συνδέεστε στον προσωπικό λογαριασμό σας στο LinkedIn. Διαφορετικά το προσθέτετε για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Εάν δημιουργήσατε τον προσωπικό λογαριασμό σας πρόσφατα ή δεν έχετε αρκετές συνδέσεις (connections) μπορεί να εμφανιστεί κόκκινο μήνυμα. - Ολοκληρώστε τη δημιουργία της σελίδας.
Η περιγραφή αυτής της διαδικασίας βασίζεται σε στοιχεία που δίνει ο οδηγός του LinkedIn (στα Αγγλικά). Σας καλούμε να ανατρέξετε εκεί για να έχετε σωστή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση.
Για να ενημερωθείτε αναλυτικά σχετικά με το LinkedIn, αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες:
Business LinkedIn Marketing Solutions για νέα, συμβουλές, βέλτιστες πρακτικές κ.ά. γύρω από την προβολή επιχειρήσεων στο LinkedIn (στα Αγγλικά).